Tuesday 6 December 2011

cita -cita vs cinta?????

cinta



cinta kadangkala adalah sesuatu yang indah
tapi bila kita jatuh cinta kadang2 kita lupa pula
akan risikonya.Jadi perlukah cinta dalam 
kehidupan seharian kita????
ni jawapan aku...jadi mestila perlu.
tapi cinta kita yang sebenarnya hanya perlu 
kepada:
cinta  sejati sebenarnya 
kepada allah yang ke 2 pula cinta kepada 
ibu bapa dan yang ke3 cinta pada diri sendiri..
sebab bila kita tak cintakan diri kita
mula la timbul perasaan nak bunuh diri
buat jenayah, dan macam2 lagi perkara maksiat.
tapi kita x sedar yang kita sebenarnya disayangi.
korang boleh bayangkan tak kalau allah tak 
pedulikan kita???mana nak cari oksigen,lepas tu 
jadi gempa bumi,tanah runtuh..
masyaallah..
aku tak nak bangkitkan isu tutup aurat ..
nanti ade lak nak perang ngan aku..
hahahha...
tapi beb ...
bila korang tutup aurat tu pun maknanya korang



dah belajar mencintai diri korang..
sebab




1. korang elakkan diri korang dibakar kat 
    neraka sebab korang ikhlas tutup aurat
2. korang tambahkan nilai korang berlipat
   ganda untuk jadi seorang isteri yang baik dan
   ibu bapa yang dihormati anak-anak.
3.perempuan dapat kurangkan risiko kena rogol..
.  so kuarang la kes2 bunuh dan rogol kat malaysia ni..
   (islam da bg guideline bro)

4. korang dapat elakkan malu pada kedua orang tua
    korang sebab korang tutup aurat..(orang tua ni 
    akan nilai korang ni orang yang baik2)
5. lagi satu aku nak tambah kalau tutup aurat
    korang tu ade ke laki nak pewitt/bunyi macam
    tikus bekeliaran ke???tak kan..paling2 korang tunduk
    malu depan dorang..so laki ni dia malu ngan pompuan 
    jenis tudung2 labuh nie!!!
6. so tak dela akan jadi kes buang2 bayi ni..sebab laki 
    nak dekat pun tak berapa nak dekat lau korang sentiasa
    bawak adik dating setiap kali keluar(bawak 4-5 orang..
    sok kompem tak nak keluar dah ngan korang)pastu
    korang buat je benda2 yang korang rase leh test
    betol ke laki tu ikhlas...
7. sejuk mata memandang kowt bila tutup aurat..
   (aku pompuan pon sakit mata tengok korang yang
    macam telanjang tu..ko ingat ni U.S??)








okla berbalik pada tajuk asal..cinta vs Cita-cita..
korang rasa korang dapat tak kejar ke2 2 sekali???
pada pandangan aku
jawapanya tak boleh beb!!!
so adik2 jangan terpengaruh ngan telemovie yang 
menipu pemikiran kita ni
dorang cakap boleh tapi sebenar nye tak..ok aku list sket 
ar kenape tak boleh...



1.gaduh


beb kalau gado otak da melayang ke mana??
last2 fail exam pastu bunuh diri..
so end up kat mane???
neraka!!!!


2.cocentration


hilangla sebab asyik terigat kat si dia 24/7 ok!!!
so bila nak study???

3.duit


melayang kowt..membazir le.
kalau korang sorang ade tak pakai duit banyak????
silap2 1 tahun da le jadi jutawan kowt....
rugi2.


4.masa


kata la tengah hangat bercinta...tiba2 dia
 minta putus!!!
bercinta da bertahun bazir masa kowt..
airmata dah bole tadah 1 kolam
bole wat wuduk ke,mandi ke...




so korang pikirkanla..cinta / cita2
ini reminder tok aku gak
aku tak nak nanti orang kata aku tak sedar diri..
so pape pown kalau entry ni menyakitkan ati korang ampunkan
aku dari hujung rambut sampai hujung kaki okies..:)

No comments:

Post a Comment